Skip to main content
ValikkoSulje
Cityvarasto lähettää tärkeät asiakasviestit myös postikortilla
7/10/2017

Cityvarasto lähettää tärkeät asiakasviestit myös postikortilla

Pienvarastoja vuokraavan Cityvaraston liiketoiminta on kasvanut tasaisesti perustamisvuodesta 1999 lähtien. Yritys on ainoa valtakunnallinen toimija alallaan, ja varastoja on jo noin 28 Oulusta Helsinkiin.

  • Kysyntä kasvaa koko ajan, sanoo Cityvaraston myynti- ja markkinointijohtaja Pirjo Onza, - Syitä on monia, ja yksi niistä on kaupungistuminen: ihmiset muuttavat maaseudulta pienempiin kaupunkiasuntoihin, joissa neliöt ovat kalliita eikä varastotilaakaan ole paljoa. Myös väestön ikääntyminen näkyy; palvelutaloon muutettaessa entisen kodin irtaimisto halutaan säilyttää. Opiskelijat ovat iso asiakasryhmä, samoin kuin kaikki muuttajat ja liikkuvat ihmiset, jotka tarvitsevat väliaikaista varastointia esimerkiksi ulkomailla asumisen ajaksi. Moni haluaa yksinkertaisesti turvallisen ja laadukkaan varastotilan, johon pääsee suoraan autolla sisätiloihin purkamaan ja lastaamaan helposti. Asiakkainamme on myös yrityksiä, esimerkiksi pienempiä verkkokauppoja.

Cityvarasto on ottanut käyttöönsä Postin Kontakti-verkkotyökalun jo yli neljä vuotta sitten.

Palvelutarve

- Meille on tärkeää lisätä alan tunnettuutta ja saada ihmiset oivaltamaan, miten helppoa on saada lisää tilaa, sanoo Onza, - Käytämme laajasti eri medioita;  Adwords, Display, tv- ja ulkomainontaa, liikennevälimainontaa ja lehtimainontaa.

- Asiakaskommunikaation ja tiettyihin kampanjoihin liittyy kuitenkin erityistarpeita, joihin parhaiten vastaa suoramarkkinointi, ihan perinteinen paperiposti. Kun haluamme varmistaa, että asiakas aivan varmasti huomaa viestimme, niin sähköposti ei yksin riitä, vaan tarvitaan ihan konkreettinen postitus. Ja kun tavoittelemme erikoiskohderyhmiä, kuten osakeannin yhteydessä vuonna 2015, henkilökohtainen paperiviesti on ohittamaton.

Printtipostissa asian tärkeys ja vakavuus korostuu.

Ratkaisu

Cityvarasto on ottanut käyttöönsä Postin Kontakti-verkkotyökalun jo yli neljä vuotta sitten.

- Kontakti on todella hyvä työväline meille, kertoo Pirjo Onza, - Kun meillä on tärkeää kerrottavaa asiakkaillemme esimerkiksi varastolla tehtävistä huoltotöistä, lähetämme Kontaktilla heille henkilökohtaisen postikortin, jonka voimme itse räätälöidä juuri sellaiseksi kuin haluamme. Luomme kortin Kontaktissa ihan itse ja saamme siihen oman ilmeemme ja omat tekstit täsmälleen niin kuin haluamme. Olemme huomanneet, että postikorttimuoto on meille sopiva, se on nopea, sympaattinen ja helppo tapa saada viestille huomioarvoa.

Kontaktilla voimme luoda helposti täsmälleen omannäköisiä ja sisältöisiä postituksia.

Tuloksia ja kokemuksia

- Teimme Kontaktilla muun muassa korttipostituksen osakeannista potentiaalisille osakkeenomistajille. Osoitteet ostimme Euroclearilta ja postitimme henkilökohtaisen kortin, jolla osakeannille saatiin hyvää huomioarvoa. Toisin kuin sähköpostiviesti, fyysinen kortti jää esille muistuttamaan asiasta. Tällaiseen kohdennettuun täsmäiskuun osoitteellinen paperiposti on erinomainen. Asian vakavuus ja tärkeys korostuu, kun se tulee henkilökohtaisena paperipostina. Korttikampanjamme huomattiin ja se tuotti mukavasti yhteydenottoja, kertoo Onza.

Kun haluamme varmistaa, että tiedotuksemme todella huomataan, lähetämme postikortin.

- Kontakti säästää todella paljon aikaa. Kortin luominen on helppoa ja se lähtee omalta koneelta heti; ei tarvitse huolehtia erikseen aineistosta ja painatuksesta, postimerkeistä eikä postiin toimituksesta. Monta välivaihetta jää pois. Kontaktilla voi lähettää juuri sen määrän kortteja kuin tarvitaan, ja ne menevät nopeasti perille.

- Joskus on ollut hankalaa viedä osoitteita oikeassa muodossa Kontaktiin, mutta onneksi pulmatilanteissa olemme saaneet nopeasti apua ja neuvoja Postin asiakaspalvelusta. Olemme saaneet Postilta aina hyvää palvelua - ja omatoimista Kontaktin käyttöä jatkamme tulevaisuudessakin.