Skip to main content
ValikkoSulje
Maailma paremmaksi pizza kerrallaan
2/14/2018

Maailma paremmaksi pizza kerrallaan

Haaste: 5 miljoonaa pizzannälkäistä kansalaista ympäri Suomen Kotipizzan vastaus: 270 Kotipizza-ravintolaa tarjoaa maittavia pizzoja laadukkaista raaka-aineista Postin ratkaisu: Kotipizzan kupongit jaetaan Postisessa kotitalouksiin, Posti kuljettaa kuivatarvikkeet ketterästi jokaiseen ravintolaan

Posti kuljettaa Kotipizzan kuivatuotteet rullakossa näppärästi ahtaimpiinkin sisätiloihin. Johannes Saastamoinen purkaa Kotipizzan kuivatavarat ravintolassa ja vie rullakon mennessään.

Maukas pizza syntyy laadukkaista raaka-aineista. Menestyvä yritys puolestaan sinnikkäästä ponnistelusta kohti päämäärää, periaatteista tinkimättä. Kotipizza ei ole sattumalta Suomen vastuullisin pikaruokabrändi. Toimitusjohtaja Tommi Tervanen on yrityksen kasvot sekä ravintolayrittäjille että loppuasiakkaille. Esimerkin voima ja yrittäjien motivointi näkyvät ennätyksellisenä kassakoneen kilinänä.

Postinen tavoittaa koko Suomen pizzakansan

Kotipizza on vahvasti läsnä verkossa, mutta luottaa lujasti printtisuoramainontaan. Perinteiset pizzakupongit on jo vuoden ajan voinut leikata talteen Postisen takakannesta. - Olemme huomanneet selkeästi, että Postisen kuponkeja käytetään. Ne vaikuttavat tuotteen menekkiin jopa tehokkaammin kuin tv-mainonta, Kotipizzan markkinointipäällikkö Kaisa Karjalainen sanoo.

Postinen ja Kotipizzan kupongit ovat suuressa roolissa myös huhtikuussa, kun Kotipizza teki kaikkien aikojen kuukausimyyntiennätyksen 7,14 miljoonaa euroa. Vaikka online- ja mobiilikuponkejakin käytetään yhä enemmän, pitävät perinteiset printtikupongit yhä pintansa ja niillä on oma asiakaskuntansa. Printtikupongit ovat helppo napata jääkaapin ovesta, kun pizzahammasta alkaa kolottaa.

Postin rahdilla kuljetukset kaikkiin ravintoloihin

Posti on hoitanut Kotipizza-ravintoloiden kuivatarvikkeiden logistiikan ympäri Suomen jo liki 13 vuoden ajan. Postin avainasiakaspäällikkö Kirsi Valerius kertoo, että tuotteet kulkevat näppärästi rullakoissa ahtaimpiinkin paikkoihin ja kuljettaja purkaa kuorman ravintolassa saman tien. - Meidän ei tarvitse pelätä, että Postilta loppuu kuljetuskapasiteetti kesken. Toimivaa konseptia ei ole ollut syytä muuttaa, toimitusjohtaja Anssi Koivula Helsinki Foodstock Oy:stä sanoo.

Foodstock vastaa ravintoloiden hankinnasta ja tavaravirran hallinnasta. - Periaatteemme on antaa tietoa asiakkaalle aina etukäteen. Jos sattuu joku poikkeama, on kaikkien etu, että tieto saavuttaa asiakkaan heti, Anssi Koivula sanoo. - Tämän mahdollistaa Postin asiointikanavat, joka tuovat läpinäkyvyyttä ja tehokkuutta työhön ketjun kaikille osapuolille, Kirsi Valerius toteaa.

100-prosenttisen hiilineutraali valinta

Kotipizzaa ja Postia yhdistää halu toimia vastuullisesti itse ja samalla auttaa asiakasta toimimaan samoin. Postin kaikki palvelut ovat 100-prosenttisesti hiilineutraaleja: päästöt minimoidaan ja loput kompensoidaan ilmastoprojekteissa niin, ettei asiakkaalle tule siitä erillistä maksua. Molemmille on myönnetty suomalaisen palvelun Avainlippu-tunnus.

Kotipizzan markkinointipäällikkö Kaisa Karjalainen (vas.) on luonut kaikkien aikojen myyntiennätyksen rikkovan kampanjan Postisessa huhtikuussa 2016. Postin myyntipäällikkö Suvi Hämäläinen pitää huolta siitä, että Kotipizzan kupongit Postisessa tavoittavat suomalaiset kotitaloudet. Foodstockin toimitusjohtaja Anssi Koivulavastaa tuotteiden hankinnasta ja tavaravirrasta.

Lue lisää Postin palveluista: Postinen & Rahti seuraavaksi päiväksi

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla on tällä hetkellä lähes 270 ravintolaa. Kotipizza Group -yhtiöihin kuuluvat Suomen suurinta pizzaketjua hallinnoiva Kotipizza Oyj sekä ruuan hankintaan ja tukkukauppaan erikoistunut Helsinki Foodstock Oy sekä meksikoilaistyylisestä Chalupa-ravintolaketjusta vastaava Chalupa Oy. Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervanen: Ennen kaikkea olemme vastuussa asiakkaillemme siitä, että tarjoamme herkullista, tuoreista ja vastuullisesti tuotetuista raaka-aineista pizzaa kohtuulliseen hintaan.

Tervasen mietteitä voi lukea vuoden 2015 yritysblogista www.pizzaguy.fi.