Skip to main content
ValikkoSulje
Kontakti toimii apteekkikustannuksen myyntivälineenä
6/30/2016

Kontakti toimii apteekkikustannuksen myyntivälineenä

Apteekkikustannus on suunnitellut ja toteuttanut apteekkien asiakaslehtiä alkuvuodesta 2015 lähtien omaperäisellä ja menestyksekkäällä konseptilla: valtakunnallinen, laadukas journalistinen sisältö paketoidaan alueellisen apteekin omaksi asiakaslehdeksi.

Apteekki saa omat yksilöidyt kannet, tervehdyssanat asiakkailleen, yhteystiedot sekä itse hinnoittelemansa tarjoustuotteet. Tällä hetkellä Apteekkikustannuksella on asiakkaanaan noin 50 yksittäistä apteekkia ympäri maata.

  • ApteekkiNyt -lehti ilmestyy 6 kertaa vuodessa, painosmäärä kerralla on noin 200 000 - 240 000. Painos jakautuu sitten asiakasapteekkiemme kesken; joillekin riittää 1500 kpl, toiset jakelevat jopa 15 000 kpl, riippuen asiakaskunnan koosta ja alueen talouksien tiheydestä, kertoo Apteekkikustannuksen perustaja ja osakas Harri Mört.

Postin kontakti toimii apteekkikustannuksen myyntivälineenä

"Räätälöity printtilehti on vahva asiakassuhteen syventäjä."

- Kuluttajat kokevat lehden oman apteekkinsa asiakaslehdeksi. On siis ensiarvoisen tärkeää, että sisältö on laadukas. Oman apteekkarin lähettämä terveyden ja hyvinvoinnin erikoislehti syventää asiakassuhdetta ja tuo asiakkuudelle lisää arvoa.

Räätälöity printtimedia tavoittaa ja toimii

- Apteekkien kohderyhmiin kuuluu paljon iäkkäämpää väkeä, joille printtimedia on edelleen ihan ykkönen, sanoo Harri Mört, -Lehden takakannen apteekkikohtaiset kuponkitarjoukset toimivat poikkeuksetta hyvin ja lisäävät asiakasvirtaa ja myyntiä. Printtimedia toimii myös pitkään, lehteä säilytetään ja siihen palataan, toisin kuin esimerkiksi sähköpostiviesteihin.

- Apteekit voivat itse päättää lehtensä jakelijan ja noin 90 % käyttää Postia. Posti on luotettava ja lehti jaetaan päiväpostin mukana, mikä tuo sille lisäarvoa. Postilla on pääsy myös uusiin kerrostaloihin, joihin jakelu ei muuten luotettavasti onnistu.

- Teemme myös ruotsinkielistä asiakaslehteä ja Postin kautta saamme jakelun osumaan oikein ruotsinkielisiin talouksiin. Tämä kohdennus on erittäin hieno asia ja tuo ruotsinkielisellä alueella sijaitseville apteekeille merkittävän edun.

"Kohdennetut kuponkitarjoukset saavat asiakkaat liikkeelle."

Postin Kontakti-työkalu auttaa asiakastyössä

- Kontakti on aivan loistava verkkopalvelu, kehuu Mört, - Käytämme Kontaktia aktiivisesti asiakastyössämme, kun suunnittelemme yhdessä asiakkaamme kanssa jakelun laajuutta. Voimme heti näyttää Kontaktista, kuinka paljon apteekin vaikutusalueella on kotitalouksia ja mitä postinumeroaluita asiakkaan kannattaa ottaa mukaan jakeluun. Kontakti antaa samantien tarkan tiedon jakelun hinnasta eri määrille ja auttaa hahmottamaan apteekin vaikutuspiirissä olevaa potentiaalia. Asiakkaan on helppo tehdä päätöksiä tavoitteista ja panostuksista, kun tietolähde on luotettava. Kontaktin käyttäminen on helppoa ja meillä se toimii hyvänä myyntivälineenä, toteaa Harri Mört.

 Lue myös kuinka Kustmedia hyödyntää Kontakti-työkalua asiakastyössään.