Skip to main content
ValikkoSulje
Sopimuksella

Express-paketti

Enintään 120 x 60 x 60 cm

Express-lähetykset toimitetaan asiakkaallesi lähes koko Suomessa seuraavan työpäivän aikana klo 8–16 välillä. Nopeampia kuljetustarpeita varten on käytössä esimerkiksi Aamuksi-lisäpalvelu, jolloin lähetykset viedään aamulla klo 9 mennessä. Katso myös muut lisäpalvelut, joiden avulla palvelu on räätälöitävissä haastavampiinkin kuljetustarpeisiin. Kaikki Postin kuljetukset ovat 100 % hiilineutraaleita.

  • Kuljetukset pääsääntöisesti 1 vrk kuluessa
  • Tee sopimus säännöllisestä noutamisesta, tilaa kertanouto tai vie paketit Postin palvelupisteeseen.
  • Lähetys jaetaan osoitekorttiin merkittyyn osoitteeseen ja luovutetaan kuittausta vastaan.
Tarkemmat tiedot ja ehdot
Kuljetusaika

Pääsääntöisesti 1 työpäivän kuluessa

Pakettien enimmäismitat

120 x 60 x 60 cm, 300 x 120 x 60 cm (Suuri-lisämaksulla), 35 kg. Vertaile eri pakettituotteiden mittoja

Vähimmäismitat

15 x 15 x 1 cm, 100 g

Lähettäminen

Voit tehdä sopimuksen Postin kanssa lähetysten säännöllisestä noutamisesta tai tilata yksittäisen noudon lähetyserällesi. Paketit voit vaihtoehtoisesti viedä itse Postin toimipisteeseen.

Lähetyksessä on oltava Postin hyväksymä osoitekortti. Posti tarjoaa ilmaisen osoitekorttien tulostusohjelman, joka lähettää sähköisen ennakkotiedon lähetyksestä (EDI-sanoma). EDI-sanomalla saat kaikki palveluominaisuudet käyttöösi.

Lähetyksen seuranta

Lähetyksen perillemenoa voi seurata lähetykseen kiinnitetyn seurantakoodin avulla lähetysten seurannassa.

Vastaanottaminen

Lähetys jaetaan osoitekorttiin merkittyyn osoitteeseen ja luovutetaan kuittausta vastaan. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Vastaanottajan nimitieto tallennetaan lähetysten seurantaan.

Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetys toimitetaan vastaanottajan lähipostiin noudettavaksi. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen jakelu. Lähetys palautetaan lähettäjälle, jos sitä ei noudeta säilytysajan päätyttyä.

Paketin hinnoittelu

€/lähetys + €/kg, katso hinnasto. Hintoihin lisätään voimassa oleva polttoainelisä.

Kuljetuspalvelujen toimitusehdot
Palauttaminen

Palautusosoitekortti on mahdollista tulostaa Postin tulostusohjelmasta, Postin nettisivuilta, omasta järjestelmästä tai tilaamalla Postin asiakaspalvelusta. Palautuskortti voidaan laittaa lähetyksen sisään tai toimittaa asiakkaalle erikseen.

Vastaanottaja palauttaa lähetyksen noutopisteeseen, pakettiautomattiin tai tilaa erillisen noudon. Noutamattomat lähetykset palautetaan lähettäjälle.

Saatavilla olevat lisäpalvelut
Aamuksi 09

Kuljetamme lähetyksen vastaanottajalle seuraavaksi työpäiväksi klo 9 mennessä. Palvelu toimii isoimmilla kaupunki- ja taajama-alueilla.

Samana päivänä 00

Nopein kuljetuspalvelu paikalliseen tarpeeseen. Noudamme lähetyksesi aamulla sovittuna aikana, ja toimitamme perille vastaanottajalle saman työpäivän aikana.

Vaarallisten aineiden kuljetukset (VAK) ja LQ-kuljetukset

Kuljetamme vaaralliseksi aineeksi luokitellut pakettisi turvallisesti, varmasti ja lain mukaisesti.

Lauantaijakelu

Varmistat tuotteidesi saatavuuden tai nopeutat toimituksia vielä yhdellä jakelupäivällä.

Postiennakko

Posti vastaa postiennakkosumman ohjaamisesta lähettäjän SEPA-alueella toimivan pankin tilille. Lähettäjä vastaa tilinumeron ja yksilöivien viitetietojen oikeellisuudesta. Mikäli tili-, viite- tai ennakkosummatiedoissa on puutteita, Posti ei ole vastuussa tilityksen viivästymisestä eikä muista vahingoista.

Postiennakkolähetyksissä käytetään SEPA-määritysten mukaista IBAN-tilinumeroa ja pankin yksilöivää BIC-koodia. Viitteenä on kansallinen viitekoodi.

Postiennakko on mahdollinen ainoastaan baltian maiden välillä tehdyissä lähetyksissä.

Särkyvä

Palvelulla varmistat hellän käsittelyn helposti vaurioituville tuotteillesi. Lisäpalvelu edellyttää merkintää lähetykseen sekä EDI-sanomaa.

Täsmäpaikkakuljetus

Toimitamme lähetyksesi vastaanottajan luona sovittuun paikkaan, esimerkiksi sisälle myymälään tai työhuoneeseen. Vastaanottajan kanssa sovitaan puhelimitse täsmällinen toimituspaikka.

Purku kuljetuspakkauksesta

Puramme lähetyksesi kuljetuspakkauksesta ja toimitamme pakkausmateriaalit asianmukaisesti kierrätykseen.

Hyllytyspalvelu

Lähetyksesi toimitetaan hyllyihin asti, puretaan pakkauksista ja tarvittaessa tehdään myös täydennystilaukset. Palvelu sopii hyvin vaikka myymälätäydennyksiin tai kaupintavaraston ylläpitoon.

Soitto ennen toimitusta

Lisäpalvelu varmistaa paketin perille toimittamisen. Kuljettajamme soittaa vastaanottajalle ennen toimitusta ja ilmoittaa saapumisaikansa.

Sähköinen ennakkoilmoitus

Lähetämme tekstiviestin paketin vastaanottajalle, kun kuljettaja on lastannut sen terminaalissa.

Henkilökohtaisesti luovutettava

Lähetys luovutetaan ainoastaan lähetyksessä mainitulle henkilölle. Lähetyksen hakijan henkilöllisyys tarkistetaan, ja todisteeksi käy ajokortti, passi tai kuvallinen henkilötodistus. Vastaanottajaan otetaan yhteyttä ennen reitin alkua tai vähintään tunti ennen saapumista vastaanottajalle.

Pakkausohjeet
Pakkausohjeet

Valitse pakkaus tavaran koon mukaan. Huolehdi, että pakkaus on iskunkestävä ja varmasti ehjä. Lisäksi lähetyksen tulee kestää 4-5 kertaa oma painonsa.

Pakkaa lähetyksesi mahdollisimman siistiin ja tasaiseen pakettiin. Valitse lähetyksellesi oikean kokoinen laatikko, jotta sisältö ei pääse liikkumaan pakkauksessa. Käytä tarvittaessa esimerkiksi kuplamuovia, styroksia tai vaahtomuovia täyteaineena. Tarttuvat pakkausmateriaalit ja epäsäännöllisen muotoiset tai pyöreät lähetykset saattavat aiheuttaa ongelmia koneellisessa käsittelyssä. Ulommaisena pakkausmateriaalina parasta on pahvi ja paperi.

Kun lähetät pakettisi Postin kautta, voit käyttää mitä tahansa pakkausmateriaaleja. Myös jo aiemmin käytetyt kelpaavat, kunhan ne ovat ehjiä, kestävät kuljetuksessa, eikä paketin päällä ole vanhoja lähetystietoja. Postilta löytyy myös kattava valikoima erilaisia pakkausmateriaaleja, joita voit tilata Postin verkkokaupasta tai käydä ostamassa lähimmästä Postin palvelupisteestä.