Skip to main content
ValikkoSulje

Tavoita muuttajat muuton eri vaiheissa ja haluamassasi kanavassa

Kenelle palvelu sopii?

Muuttajapalvelujemme avulla tavoitat asiakkaasi muuton kaikissa eri vaiheissa: ennen muuttoa, muuton aikana ja sen jälkeen. Käytössäsi on kaikki kanavat, kuten sähköinen muuttoilmoituslomake, verkkomainonta, puhelinmainonta ja printtisuora.

Hyödyt

Kun tavoitat asiakkaasi muuton aikana, voit tarjota hänelle sopivan tuotteen tai palvelun juuri oikeaan aikaan.

Muutto on tapahtuma, jolloin markkinoijan kannattaa olla hereillä. Muuttohetkeen sisältyy monia muistettavia asioita ja kuluttajat tekevät paljon erilaisia hankintoja. Ennen muuttoa varmistetaan uuteen kotiin sähköt, internetyhteys ja vakuutus. Monesti harkitaan myös näiden palveluiden kilpailuttamista, jolloin asiakassuhteen jatkuminen voi olla vaarassa. Usein tarvitaan myös remonttipalveluita ja -tarvikkeita, varastotilaa tai vaikkapa siivousta.

Muuton jälkeen uutta kotia sisustetaan, hankitaan kalusteita, sisustustarvikkeita ja kodinkoneita. Muutto tarkoittaa hankintojen lisäksi myös usein muutosta ihmisen elämäntilanteessa jolloin halutaan aloittaa "uusi elämä" kuntosalilla tai valitaan oma lähikauppa, apteekki ja kauppakeskus.

  • Muuton yhteydessä tehdään valtava määrä hankintoja
  • Helpota muuttajan arkea ajankohtaisilla tuotteilla ja palveluilla
  • Vain Posti voi tarjota tiedon muutosta jo ennen muuttoajankohtaa

Posti auttaa muuttajien tavoittamisessa

Postin palvelujen avulla tavoitat sekä nykyiset että potentiaaliset muuttavat asiakkaat muuttoprosessin eri vaiheissa ja eri kanavien kautta. Olemme ainoa toimija Suomessa, joka voi tarjota tiedon henkilön muutosta jo ennen muuttoajankohtaa. Tuotteita yhdistämällä voidaan koota juuri sinun yrityksellesi parhaiten sopiva tapa tavoittaa muuttajat oikeaan aikaan ja oikeassa kanavassa. Esimerkiksi suoraan sähköisellä muuttoilmoituslomakkeella, verkkomainonnalla, puhelimitse tai printtisuoralla.

Omien asiakkaiden palvelu muuttotilanteessa

Postin palvelut asiakkaan muuttaessa

Postin palvelut asiakkaan muuttaessa

Pidä nykyiset asiakkaasi ja tehosta lisämyyntiä

Muutto on se hetki kun nykyinen palveluntarjoaja kilpailutetaan. Muuttajakyselyn mukaan.

55% muuttajista aikoo kilpailuttaa muuton yhteydessä sähkösopimuksen 48% muuttajista aikoo kilpailuttaa kotivakuutuksen 40% muuttajista aikoo kilpailuttaa internet-yhteyden

Voit hyödyntää Postin muuttotietopalveluita nykyiseen asiakasrekisteriisi. Toivota asiakkaallesi onnea uudella asuinalueella ja yllätä iloisesti hyvällä tarjouksella joko ennen muuttoa tai sen jälkeen.

3 tapaa tavoittaa muuttavat asiakkaasi

  1. Muuttajaennusterikaste Muuttajaennuste kertoo asiakasrekisteristäsi todennäköisesti muuttamassa olevat asiakkaat ja auttaa personoimaan heille lähetettävää asiakasviestintää. Tieto päivitetään asiakasrekisteriin jatkuvan OTS-päivityksen yhteydessä halutulla tiheydellä

Muuttajarikaste jakaa väestön muuttamisen todennäköisyyden perusteella 10 ryhmään. Ryhmässä 1 muuttamisen todennäköisyys seuraavan vuoden aikana on noin 10-kertainen ryhmän 10 verrattuna ja noni kolminkertainen keskiarvoon verrattuna

Muuttoherkkyyden ennustamisessa on otettu huomioon mm. asuinalue, ikäluokka, asunnon tyyppi, vuokra-asuntojen osuus.

Muuttajaennuste on osa Postin uutta rikastepalvelua, jonka avulla tehostat asiakkuusmarkkinointiasi ja parannat asiakaspitoa. Lue lisää tarjoomastamme.

  1. Näkyvyys muuttoilmoituslomakkeella omille asiakkaillesi Lähes jokainen suomalainen ilmoittaa muutostaan Postille ja maistraatille muuttoilmoituslomakkeen kautta, jonka voi täyttää joko verkossa tai paperisena. Nyt voit tavoittaa omat muuttavat asiakkaasi sähköisen muuttoilmoituksen vahvistussivulla ja parantaa siten asiakaspitoa. Olennaista on, että muuttaja kokee markkinointisi palveluna, joka helpottaa hänen arkeaan.

Uudessa palvelussa eri alojen palveluntarjoajien mainospaikat ryhmitellään muuttoilmoituslomakkeen vahvistussivulla toimialottain. Voit kuitenkin näkyä lomakkeella omille asiakkaillesi ennen kilpailijoita, sillä nykyiset palveluntarjoajat näytetään sivulla aina ensimmäisenä. Palvelun hinnoittelu on transaktioperusteinen, joten maksat tuloksista.

Muuttoilmoituksella voit tavoitella myös uusia asiakkaita. Lue lisää palvelusta.

posti palvelut muuttajille alasivut muuttoilmoituslomake

  1. Asiakasmuuttajat - älä hukkaa asiakastasi muutossa Asiakasmuuttajat-palvelulla varmistat asiakassuhteen säilymisen ja myyt lisää hetkellä jolloin asiakkaasi haluavat ostaa.
  • Posti tuottaa päivittäin valmiin kohderyhmän asiakkaistasi, jotka ovat muuttamassa.
  • Voit kontaktoida asiakkaitasi itse haluamassasi kanavassa (markkinointilupien puitteissa.)
  • Palvelu voidaan myös toteuttaa suorapostituksena "avaimet käteen", eli tuotamme kohderyhmään lisäpalveluna myös paino- ja postitustyöt sekä jakelun päivittäin
  • Jos haluat lähestyä asiakkaitasi tekstiviestillä tai sähköpostilla, hoidamme asian halutessasi puolestasi. Puhelinnumeron avulla asiakasmuuttajille on mahdollista kohdentaa myös Facebook-mainontaa.
  • Posti voi myös toteuttaa automatisoidusti muuttajakonseptit, jolloin muuttajalle lähetetään viesti halutussa kanavassa. Myös esimerkiksi personointi läheiseen myymälään onnistuu.
  • Palvelu hinnoitellaan kiinteällä kk-hinnalla, riippuen seurattavien asiakkaiden määrästä. Asiakasmuuttajat sopii erityisen hyvin yhdistettäväksi jatkuvaan Päivityspalveluun tai Premium Widget -palveluun.

Uusasiakashankinta muuttotilanteessa

Vuosittain 980 000 suomalaista eli noin 700 000 taloutta muuttaa. Tämä tarkoittaa noin 18 prosenttia Suomen väestöstä. Muuttajat kilpailuttavat nykyisiä palveluntarjojiaan ja toisaalta ostavat paljon uusia tuotteita ja palveluita.

Muuttajamarkkinoinnissa markkinoinnin konteksti, eli oikea viesti oikeaan aikaan ja oikeille ihmisille, on erittäin tärkeää. Parhaimillaan kyse on palvelusta, joka tuottaa muuttajille selvää lisäarvoa säästyneenä aikana sekä tiedon saannin ja asioinnin helppoutena. Voit valita muuttajapalveluistamme juuri sinun tarjoaamasi parhaiten sopivan tavan tavoittaa muuttajat ja hankkia tehokkaasti uusia asiakkaita.

Postin palvelut uusasiakashankintaan henkilön muuttaessa

posti palvelut muuttajille alasivu uusasiakkaat aikajana

  1. Muuttajaennuste - printtisuora Muuttajaennusteella pyritään tunnistamaan todennäköisesti seuraavan vuoden aikana muuttavat henkilöt. Voit tavoitella uusia asiakkaita todennäköisten muuttajien joukosta printtisuoralla. Kohderyhmä poimitaan Väestötietojärjestelmästä ja tiedot toimitetaan suoraan painotaloon.

Palvelu sopii etenkin brändimarkkinointiin, jolloin yrityksesi on todennäköisemmin muuttajan mielessä ensimmäisenä, kun hän tarvitsee tarjoaamaasi palvelua.

Voit käyttää muuttajaennustetta myös nykyisten asiakkaidesi muuttoherkkyyden arviointiin.

  1. Kohdista verkkomainontaa muuttajille Postin evästedatan avulla Ohjelmallisen ostamisen kautta tehtävä display-mainonta verkkosivuilla mahdollistaa kätevän tavan yhdistää oikea kohderyhmä ja omalle palvelulle sopiva mainosympäristö. Nyt muuttajille on mahdollista kohdistaa verkkomainontaa Postin evästedatan avulla, jota kerätään sähköiselle muuttoilmoituslomakkeelle johtavilta sivuilta. Kohderyhmästä muodostetut segmentit ovat myynnissä ohjelmallisen ostamisen alustalla, Adformissa.

Evästeistä

Evästeellä (cookie) tarkoitetaan pientä tekstitiedostoa, jonka internetselain tallentaa sivun käyttäjän laitteelle tämän käydessä evästeitä keräävällä sivulla. Eväste sisältää yksilöllisen tunnisteen, joka on anonyymi ja satunnaisesti luotu. Eväste ei sisällä käyttäjän henkilötietoja, joten niiden avulla yksittäistä käyttäjää ei pystytä tunnistamaan.

Kuinka evästedata kerätään?

Keräämme evästedataa muuttoilmoituslomakkeelle johtavilta sivuilta, jolloin se sisältää aidosti muuttamassa olevia henkilöitä. Kohderyhmästä muodostettuja segmenttejä voi ostaa suoraan Adformista, jossa valitaan erikseen Postin kohdeyleisö ja näyttökerrat jostakin Adformin kumppanisivustolta. Tällöin mainoksesi näkyy valitsemallasi sivustolla vain niille, jotka ovat vierailleet Postin muuttoilmoituslomakkeelle johtavilla sivuilla.

Evästeiden käyttö edellyttää aina käyttäjän suostumuksen. Tämän vuoksi Postin sivuilla ilmoitetaan evästeiden keräämisestä ja jatkamalla sivuston käyttöä käyttäjä hyväksyy tämän. Käyttäjä löytää lisätietoa evästeiden käytöstä sivuston yksityisyydensuojaselosteesta.

Segmentit ja hinnat Segmentit ja hinnat muuttajadata

*Tuhat näyttökertaa

**Tähän segmenttiin lasketaan sivuilla vierailleiden käyttäjien lisäksi Adformin arvion mukaan samankaltaiset käyttäjät

  1. Tarjoa palvelujasi muuttajille sähköisellä muuttoilmoituslomakkeella Lähes jokainen suomalainen ilmoittaa muutostaan Postille ja maistraatille muuttoilmoituslomakkeen kautta, jonka voi täyttää joko verkossa tai paperisena. Miltä kuulostaisi, jos pääsisit tarjoamaan muuttoon liittyviä palvelujasi suoraan sähköisellä muuttoilmoituslomakkeella ja samalla helpottaisit muuttajan stressiä?

Suomessa muuttaa noin 700 000 taloutta vuosittain ja jopa 80 % tekee muuttoilmoituksen sähköisesti. Yritykselläsi on mahdollisuus tavoittaa muuttajat jo siinä vaiheessa, kun he ovat kaivaneet pankkitunnuksensa esille ja miettivät muuton yhteydessä uusittavia palveluja.

Sähköisen muuttoilmoituslomakkeen vahvistussivun mainospaikat eli widgetit ovat tavallisista banner-mainoksista poiketen palvelullisia elementtejä, jotka auttavat muuttajaa kiireen keskellä.

posti palvelut muuttajille alasivut muuttoilmoituslomake

  1. Muuttajaliidit - hanki uusia asiakkaita muuttajista Muuttajaliidi-kohderyhmä poimitaan palvelutietokannasta tunnistamalla muuttamassa olevat kuluttajat Postin muuttotiedon avulla.
  • Kohderyhmää voidaan käyttää joko telemarkkinointiin tai printtisuoraan
  • Kun kohderyhmästä poistetaan yrityksen omat asiakkaat, saadaan erinomainen kohderyhmä uusasiakashankintaan
  • Kontaktit luovutetaan tilaajalle sellaisenaan. Kohderyhmä on kertakäyttöinen ja käyttöaika on max. 2kk toimituksesta
  • Palvelu voidaan myös toteuttaa suorapostituksena "avaimet käteen", eli tuotamme kohderyhmään lisäpalveluna myös paino- ja postitustyöt sekä jakelun päivittäin
  1. Printtisuora muuttaneille Kun haluat tavoittaa kuluttajia jotka ovat jo muuttaneet uuteen kotiin, onnistuu se kätevästi Väestötietojärjestelmästä poimittavien osoitteiden avulla. Onnistui varmasti herättämään huomion lähettämällä suorakirjeen jossa toivotetaan tervetulleeksi uuteen kotiin. Väestötietojärjestelmän etuna on tietojen kattavuus ja edullinen hinta. Jos haluat lähestyä tietylle alueelle muuttavia talouksia tai halutessasi rajata kohderyhmää tarkemmin, on se tässä palvelussa helppoa. Voit esimerkiksi lähestyä vain lapsiperheitä, tai tietyn ikäisiä henkilöitä
  • Kohderyhmää lähestytään printtisuoralla. Osoitteet toimitetaan painotaloon
  • Palvelu voidaan myös toteuttaa automaattisena konseptina. Silloin toteutamme halutulle kohderyhmälle viestin paino- ja postitustyön sekä jakelun esim. kuukausittain. Helppoa!